Брендові «штучки» від чернігівської фабрики «ТК-СТИЛЬ»
Швейне виробництво «ТК-Стиль» у Чернігові працює майже 16 років, змінюючи час від часу «обличчя» та виробничий ритм. А близько двох років тому фабрику очолив справжній професіонал кравецької справи — Світлана Титова-Толстик. Відтоді фабричне життя на підприємстві завирувало по-новому. Які ж зміни відбулися на виробництві та що заплановано до втілення в життя? Відповіді на ці запитання знає нинішній директор фабрики — пані Світлана, яка і поділилася з нами «ТК-Стильним» круговоротом.
Модернізація в дії
Як не крути, а сучасний ритм життя постійно вносить свої корективи та доповнення, вимагає від нас змін. Швейне виробництво «ТК-Стиль» групи компаній «Текстиль-Контакт» (власник Олександр Соколовський) — не виняток. Саме тому питання модернізації є нагальним та вкрай важливим.
Останнім часом фабрика має певні успіхи — розширила й модернізувала виробництво, а також реалізувала низку проектів та нових напрямів діяльності.
«Головне, чого вдалося досягти за цей час, — наша фабрика стабільно працює, у нас не буває простоїв, немає міжсезоння, робота є постійно, — з гордістю розповідає Світлана Ігорівна. — Ми придбали сучасне обладнання майже на 10 мільйонів гривень. Це дає нам можливість збільшити випуск готових виробів та підвищити якість продукції.
Можна сказати без перебільшення, що ми виходимо на новий рівень. У нас з’явилися нові замовники. Близько 95% продукції сьогодні шиємо для Франції, серед наших замовників — бренди «Claudia Strater», «Sandro», «De Fursac». Співпрацюємо також із Польщею та Німеччиною.
Ми шиємо жіночий і чоловічий верхній одяг: плащі, пальта, куртки, тренчі, бомбери, а також жіночі спідниці та брюки. Наші вироби дуже цікаві, часом складні у крої та пошитті, але ми успішно впорюємося з поставленими завданнями. Працюємо повністю на давальницький сировині: тканиною, лекалами та фурнітурою нас забезпечує замовник.
– Ви виробляєте брендовий одяг для Франції. А чи немає у планах шити для чернігівців?
– Для Чернігова, на жаль, поки що не шиємо, оскільки немає відповідних обсягів замовлення. Тому ми працюємо на зовнішній ринок. Якщо би були замовлення на внутрішній ринок, то ми б із задоволенням працювали й так. Ми відкриті для будь-яких пропозицій, аби виробництво розширювалося та набирало обертів.
Водночас на фабриці відбувається реконструкція. Вже відремонтували цехи, вдосконалили робочі місця та осучаснили адміністративні приміщення. До кінця 2019 року плануємо повністю модернізувати фабрику. Нове обладнання дасть нам кращу якість, збільшить випуск продукції, з’являться нові робочі місця й нові партнери.
Нині ми робимо все для того, аби бути найкращою фабрикою в Україні європейського рівня.
Навчання на часі
Підприємство «ТК-Стиль» за сприяння Асоціації «Укрлегпром» та президента правління Тетяни Ізовіт було епіцентром проведення першого тренінгу в рамках проекту «Східне партнерство: готовність до торгівлі — ініціатива EU4BUSINESS» на території України для швейних виробництв, учасниками якого були співробітники з 10 фабрик. Мета тренінгу — підвищення продуктивності роботи на експортоорієнтованих виробництвах. Завдяки такому навчанню спеціалісти фабрики опанували систему навчання людей без досвіду роботи. Спікерами конференції були провідні спеціалісти з Індії — керівник бізнесу та консультант Ганапатхі Кандасами Нантхакумар і молодший консультант Адреш Срінівас Р. Фінансував захід Європейський Союз.
На цьому навчання персоналу не закінчується. Технологи виробництва теж мали можливість відвідати інші швейні фабрики, познайомитися з колегами та отримати нові знання й досвід.
До речі, один із партнерів фабрики став ініціатором початку роботи з висококваліфікованим німецьким технологом, із яким у спільній праці розроблено нові концепції роботи, способи економії, збільшення ефективності та продуктивність виробництва.
Незабутні враження та новий досвід
– А які ще маєте досягнення на підприємстві, пані Світлано?
– Ще одна вагома подія для фабрики — відкриття нового цеху, у приміщенні якого відбувається укомплектування новим високоефективним обладнанням. А це додаткові робочі місця та збільшення обсягів виробництва.
Після автоматизації виробництва будемо шити одяг для luxury-сегменту. Місяць тому до нас прилітав представник бренду Hugo Boss. В Україні поки що ніхто не шиє одяг для них, оскільки вони ставлять надзвичайно високі вимоги. Це можна вважати навіть нашою мрією — шити на відомий німецький бренд Hugo Boss. А нещодавно я відвідала їхню фабрику в Німеччині, звісно, отримала незабутні враження. Тільки уявіть: експериментальні зразки одягу там роблять уручну, тому всі вироби «сидять» на фігурі ідеально. Так сьогодні мало хто працює, бо це процес доволі копіткий і тривалий, а нині все намагаються пришвидшити й автоматизувати.
Плануємо виходити на інших замовників, коли закінчимо модернізацію фабрики. Хочеться поділитися останнім нашим досвідом. Участь у торговій місії до Німеччини. Захід організовують ЄБРР за підтримки ДП «Офіс з просування експорту в Україні», Мінекономрозвитку та інформаційної підтримки New Fashion Zone. Торгова місія відбуватиметься в липні, в 10-11 числах у Дюссельдорфі. Для цього ми пройшли велике за обсягом анкетування та скайп-конференцію. Подавали заявки 34 фабрики з усієї України. Відбір пройшло лише 10 найкращих фабрик, звичайно, ми потрапили в цей список. Після цього приїхав експерт з англійської компанії «Trigon Select», ознайомився з фабрикою, процесом виробництва та зробив висновок, що підприємство перебуває на високому професійному рівні (нині чекаємо офіційного висновку про перевірку). Готуємося вже до поїздки. Спочатку 10 липня відбудеться обмін досвідом із німецькими фабриками. Другого дня ми будемо знайомитися та спілкуватися з потенційними замовниками.
Кадри вирішують усе
Тож недаремно керівництво підприємства постійно намагається покращити методи і форми організації виробничого процесу, шукає перспективні шляхи розвитку та щиро піклується про робочий колектив. Адже лише від злагодженої роботи керівника й підлеглих можна отримати хороший результат.
Саме тому на фабриці посилено працюють над поліпшенням умов з охорони праці. Відповідальні особи пройшли підготовку з надання першої медичної допомоги, постійно контролюється наявність усіх медикаментів та проходження медичних оглядів. А аудит, проведений у 2018 році компанією «SGS Ukraine», підтвердив відповідність підприємства всім нормам і стандартам SMETA 4-Pillar за чотирма напрямами: охорона праці та виробнича безпека; навколишнє середовище; умови праці; репутація компанії.
Підприємство турбується і про комфорт своїх робітників —надає їм можливість отримувати безкоштовні обіди й гарантує повний соціальний пакет.
– А колектив у вас дружний, Світлано Ігорівно? Що робите, аби ще більше його згуртувати?
– У нас дуже дружні стосунки в колективі. Ми завжди намагаємося відзначати всі свята — Новий рік, 8 березня, дні народження «Текстиль-Контакту» (1 квітня було 24 роки) й нашої фабрики.
Минулого року на День легкої промисловості ми їздили на природу, цього року теж заплановано таку поїздку.
– А що потрібно, на вашу думку, колективу, аби всі були задоволені?
– Висока зарплата, комфортні умови праці та гарне ставлення керівництва. А деяким, як повітря, потрібний іще й розвиток.
Плекаємо професіоналів
Нині на фабриці працює 125 людей. Проте з розширенням та модернізацією виробництва потрібні ще фахівці — швачки, технологи й майстри.
– Як же, пані Світлано, вирішуєте кадрові питання?
– Скажу чесно: хто шукає — обов’язково знаходить вихід. Тож за сприяння Чернігівської торгово-промислової палати, за що їм особлива подяка, ми знайшли вирішення цієї проблеми. Сьогодні — це відкриття навчального центру під назвою «Школа кравецької майстерності». Заплановано розпочати навчання в червні. Все вже готово — навчальна програма, приміщення. Нині шукаємо учнів для школи. До речі, вікових обмежень немає, головне — бажання вчитися та працювати.
Навчання буде двох варіантів. Ті, хто бажає тільки навчитися, платять. А якщо людина хоче вивчитися та працювати у нас, то пропонуємо укласти з нами договір. Ми платимо за навчання, проте вона відпрацьовує на фабриці. Термін навчання — 2 місяці. Крім того новоспечений спеціаліст буде постійно забезпечений роботою, матиме повний соціальний пакет, безкоштовні обіди та спецодяг. Обмірковуємо транспортне забезпечення наших робітників. Насправді ми можемо надати робочі місця не тільки чернігівцям, а й охочим із нашої області. Таким чином ми виплекаємо для себе професійні кадри.
Менше слів – більше справ
Саме такого принципу дотримується директор фабрики Світлана Титова-Толстик, яка і є ініціатором усіх виробничих змін та нововведень. Вона однозначно виводить підприємство на новий щабель розвитку.
«Головний принцип – дотримувати слова, тобто – сказав і зробив. Я з тих людей, які не люблять говорити, а люблять робити справи. До мене були досвідчені керівники, які, навпаки, багато говорили, проте справи від того не рухалися вперед. Мій девіз: менше слів — більше справ. Коли прийшла на фабрику, то сказала: нічого не говоритиму й не обіцятиму, а подивіться, що буде через рік. Як ми бачимо, фабрика змінилася у кращий бік та набирає обертів.
Нещодавно мені зателефонував партнер, з яким ми деякий час співпрацювали, та розповів, що в Харкові на семінарі з нашої тематики під час спілкування почув багато позитивних відгуків про чернігівську фабрику від представників Німеччини. Йшлося про те, що швейна фабрика «ТК-Стиль» динамічно розвивається. Зізнаюся: мені дуже приємно це чути, особливо від закордонних партнерів.
– На чому робите акцент на виробництві?
– У першу чергу — це розвиватися та розширюватися. Збільшувати обсяги, щоби збільшувати людям зарплати й бути конкурентоспроможними.
– А які складові успіху вашої роботи?
– Перешкод немає — тільки вперед. Хтось шукає причини, а я шукаю тільки можливості. Я вважаю, що немає нічого неможливого. Потрібно лише хотіти щось змінювати та робити.
– Що побажаєте рідному колективові?
– Розвитку, збільшення виробництва та зростання в усьому, адже попереду ще велика кількість проектів та планів!
Любов СИЛА